mandag 2. januar 2012

We are leaving on a jet plane...


Så var dagen her... Dagen man har grua seg litt til, fordi man synes det er litt skummelt å skulle være så langt hjemmefra. Dagen man har forberedt seg til i et halvt år, med sprøytemaraton, dagdrømming over lonelyplanetguiden og daglig hissig mailveksling med visumservice. Men aller mest dagen man har gleda seg veldig veldig til! I dag skal endelig eventyret begynne :)

Sammen med 32 andre studenter skal jeg altså farte rundt i Asia en stund og prøve å lære litt om krig og fred og politikk og sånt, eller kanskje forhåpentligvis aller mest om verdens religioner i vår tid, som er det vi skal studere mens vi er der. Og hvem vet? Kanskje finner man seg sjæl og denslags i samme slengen ;) En jeg iallefall kommer til å finne ganske ofte ved min side er min eminente "partner in crime", Anne - Lise! Er så glad for å ha en liten venn med meg ut i den store verden!


Du och jag, Anne - Lise!



For de som lurer ser reiseruta for de neste fem månedene omtrent slik ut:

- 4. - 21. jan: Sri Lanka

- 21. jan. - 3. mars: Malaysia

- 3. - 10. mars: Kambodsja

- 10. - 22. mars: Thailand

- 22.mars - 25. april: Indonesia

- 25.apr - 10.mai: Vietnam

- 10.mai - 26.mai: Kina


Etter å ha pakka inn og ut av den ultranorske berganssekken ca tre hundre ganger, er jeg fortsatt ikke så mye klokere på hva man faktisk bør ha med seg når man skal ferdes i totalt ukjent farvann. Men så lenge bikinien og passet er med, burde de fleste andre forglemmelser være til å leve med ;)


Skal prøve å oppdatere dere så ofte jeg har mulighet på hvordan vi har det, men det vil muligens bli litt manglende internettilgang til tider. I mellomtiden kan dere imidlertid glede dere over at jeg om en dag eller to ligger her (og kan egentlig allerede nå slå fast at dagens outfit kommer til å bestå av badevennlige klær en stund framover):


Unawatuna beach, Sri Lanka


Sangen som går på repeat i hodet mitt om dagen:

"On an island in the sun
We’ll be playing and having fun
And it makes me feel so fine
I can’t control my brain"

http://open.spotify.com/track/1IRZwD3r9VOehOR8rGeV3Y




PEACE OUT



1 kommentar:

  1. der kom bloggen ja, flink du e;) gleda mej t å bli sinnsjukt sjalu der ej set i Bergen med husmødrene mine:p
    pass på kvarandre noda og have fun go mad i go gammal malin-stil!! kos

    SvarSlett